A-19 Marymont
A-19 Marymont
A-19 Marymont | (Kabaty - Młociny) | | Zdjęcie {{{nazwa_stacji}}} |
peron stacji Marymont | Poprzednia stacja |
A-18 Plac Wilsona
| Odległość od poprzedniej stacji | 860
m
| Następna stacja |
A-20 Słodowiec
| Odległość od następnej stacji | 1014
m
| Długość peronu | 120
m
| Szerokość peronu | 10
m
| Kubatura stacji | 41 206,5
m³
| Głębokość stacji | 13,2
m
| Oddanie do użytku |
29 grudnia
2006
|
A-19 Marymont - stacja
metra warszawskiego
oddana do użytku
29 grudnia
2006
roku, zlokalizowana przy zbiegu ulic: al. Słowackiego, ul. Popiełuszki i
ul. Armii Krajowej
. Oddalona od stacji
Plac Wilsona
o 860 metrów. Opis stacjiA-19 Marymont Stacja dwukondygnacyjna - peron oraz galeria (podobnie jak na stacji
Dworzec Gdański
). Peron–wyspa, o szerokości 10 metrów i długości 120 metrów. Na terenie stacji znajdują się publiczne toalety, bankomat oraz 4 punkty handlowo-usługowe. Wnętrze jest wykończone granitem, stalą, szkłem i aluminium, przeważają kolory srebrny i niebieski. Wzdłuż galerii, na 37-metrowej ścianie młodzi twórcy będą prezentować swoje prace, wystrój będzie się zmieniał co 2 miesiące. Wyjścia Stacja położona jest przy skrzyżowaniu ulicy Słowackiego i Popiełuszki, obok Hali Marymonckiej. Wyjścia z głowicy północnej zostały skierowane w stronę
alei Armii Krajowej
, tam znajdują się windy. Na obu końcach stacji zostały umieszczone schody ruchome i stacjonarne. Ostatnie przygotowania do otwarcia: -
28 listopada
2006
r. na terenie stacji odbyły się testy systemu przeciwpożarowego.
Komenda Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie
stwierdziła, że system działa poprawnie, a stacja przeszła wszystkie testy bez zastrzeżeń.
-
6 grudnia
2006
r. na stacji zaczęły prace Służba Ruchu i Służba Linii metra. Pracownicy poznawali nową stację i jej systemy. Wszystkie stanowiska zostały zajęte i zaczęto przeprowadzać sprawdzanie systemów i urządzeń, tak jakby stacja była już w eksploatacji.
-
13 grudnia
2006
r. komisja Metra Warszawskiego odebrała od wykonawcy stację Marymont.
11 grudnia
został podpisany protokół odbioru końcowego tunelu szlakowego B19. Tym samym zakończony został kontrakt z firmą
Warbud S.A.
-
29 grudnia
2006
r. nadzór budowlany wydał pozwolenia na użytkowanie stacji Marymont. Prezydent
Warszawy
Hanna Gronkiewicz-Waltz
wydała decyzję o włączeniu stacji do ruchu pasażerskiego tego samego dnia o godzinie 15:00.
Dane techniczne- Długość stacji - 156 m.
- Szerokość stacji - 21 m.
- Zagłębienie - 13,2 m. poniżej poziomu terenu.
Terminy- Data rozpoczęcia budowy -
9 kwietnia
2005
r.
- Data zakończenia budowy -
21 listopada
2006
r.
- Data oddania stacji do ruchu pasażerskiego -
29 grudnia
2006
r.
- Data oddania stacji do całkowitego użytku (zlikwidowanie ruchu wahadłowego) -
20 marca
2008
r.
- Koszt budowy stacji i tuneli - 56 889 723 zł.
Miejsca użyteczności publicznejW najbliższej okolicy stacji znajdują się: Linki zewnętrzne
Inne hasła zawierające informacje o "A-19 Marymont":
2006
...
Wehrmacht
...
Żoliborz
na dzień 2 lutego 2009 r.):
metro
:
A-17 Dworzec Gdański
,
A-18 Plac Wilsona
,
A-19 Marymont
;linie
tramwajowe
: 17, 22, 27, 28, 33, 35, 41;linie
autobusowe
zwykłe: 103, ...
Kazimierz Górski
...
Adam Asnyk
...
Agronomia
...
Żyrardów
...
Metro warszawskie
gen. Andersa, ul. Słomińskiego
A-18 Plac Wilsona
8 kwietnia
2005
pl. Wilsona
, ul. Mickewicza, ul. Słowackiego
A-19 Marymont
29 grudnia
2006
ul. Słowackiego, ul. Popiełuszki,
ul. Armii Krajowej
A-20 Słodowiec
23 kwietnia
...
29 grudnia
...
Warszawa
...
Inne lekcje zawierające informacje o "A-19 Marymont":
Hasło nie występuje w innych lekcjach!
|